Czasami zdarza się, że zakupiona gra na platformie Steam nie spełnia naszych oczekiwań, szybko nam się znudziła lub mamy problemy z wydajnością (na przykład przez zbyt słabą specyfikację sprzętową naszego komputera). W związku z tym, najlepszym rozwiązaniem jest zwrot produktu i otrzymanie zwrotu wpłaconych pieniędzy. Jak dokonać zwrotu gry na Steam i jakie warunki należy spełnić? Opisujemy te informacje w poniższym artykule.
Zwrot gry na Steam – wymagania, które należy spełnić
W celu zwrócenia gry na platformie Steam należy spełnić kilka warunków:
- Zwrotu gry na Steam należy dokonać maksymalnie w ciągu 14 dni od momentu zakupienia produktu. Zwrot produktu po upływie tego czasu nie będzie możliwy.
- Produkt, który zwracamy nie może być przez nas uruchomiony przez dłużej niż 2 godziny (całkowity czas użytkowania)
- Steam nie przyjmie zwrotu gry, jeżeli podczas jej użytkowania otrzymaliśmy blokadę VAC (zostaliśmy zbanowani)
Wyjątkiem jest zwrot gier zakupionych na Steam w ramach przedsprzedaży, za które zapłaciliśmy z góry. W takim przypadku możemy wnioskować o zwrot środków w dowolnym czasie przed datą oficjalnego wydania tytułu. Gdy premiera takiej gry się odbędzie, to zastosowanie mają standardowe zasady – 14 dni na zwrot (od momentu wydania) oraz maksymalnie 2 godziny spędzone w grze.
Jeżeli nasz produkt, który chcemy zwrócić spełnia powyższe wymogi, to możemy przejść do procedury zwrotu gry na Steam, którą opisujemy poniżej.
Jak zwrócić grę na Steam? Instrukcja zwrotu gry na Steam krok po kroku
Jeżeli wszystkie wymagania dotyczące zwrotu gry na Steam zostaną spełnione, to możemy przejść do wysłania zgłoszenia z prośbą o zwrot środków, zgodnie z poniższymi punktami.
- Uruchom aplikację Steam i zaloguj się na konto, na którym się gra, którą chcesz zwrócić.
- Po zalogowaniu do aplikacji Steam kliknij na przycisk Pomoc, a następnie wybierz Pomoc techniczna Steam.
- Po przejściu do pomocy technicznej Steam, wyświetlona zostanie lista ostatnio zakupionych i używanych gier. Wybierz grę, którą chcesz zwrócić na Steam. Jeżeli gry nie ma na liście, to przejdź do zakładki „Gry, programy itp.” widocznej poniżej ostatnich produktów.
- Po wybraniu gry, którą chcesz zwrócić musisz wybrać także rodzaj problemu, który Cię dotknął. Możesz wybrać zarówno opcję Przypadkowy zakup, jak i Moje oczekiwania były inne. Niezależnie od wybranej opcji, będzie możliwość zwrotu produktu. Jeżeli wybierzesz już powód zwrotu, to zostaniesz przekierowany do kolejnego kroku, w którym należy wybrać opcję Chcę otrzymać zwrot pieniędzy.
- W kolejnym kroku wybierz metodę przy użyciu której mają zostać zwrócone środki (Zwrot zgodnie z metodą płatności, którą wybraliśmy przy zakupie, lub zwrot na portfel Steam). Upewnij się, że zwracasz poprawne pozycje. Następnie wprowadź powód zwrotu oraz opcjonalnie dodaj swoje uwagi, które zostaną przekazane do zespołu Steam. W celu przesłania sfinalizowania zwrotu kliknij na przycisk Wyślij zgłoszenie.
Wnioski o zwrot rozpatrywane są zazwyczaj w ciągu kilku godzin, natomiast Steam zastrzega, że proces ten może potrwać nawet do 7 dni od momentu wysłania zgłoszenia. Po pozytywnym rozpatrzeniu wnioski, środki zostaną zwrócone zgodnie z Twoją dyspozycją (na konto z którego dokonano opłaty lub trafią do portfela Steam, z którego możesz opłacić zakup innych produktów).
Więcej informacji na temat zwrotów znajdziesz na oficjalnej stronie Steam.