Biznes

Koniec promowania usług i produktów medycy estetycznej przez influencerów

Promowanie usług i produktów z branży medycy estetycznej przez znanych influencerów to rzecz, z którą spotkał się każdy z nas. Niebawem w życie wejdzie zakaz promowania tego typu usług i produktów. Dotychczas reklama usług medycyny estetycznej nie była uregulowana prawnie.

Zakaz promowania zabiegów i produktów medycy estetycznej

Od 1 stycznia 2023 roku promowanie wyrobów i usług z zakresu medycyny estetycznej będzie zakazane zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w social mediach, co uderzy w wielu influencerów i influencerki. Nie będzie można promować także sprzętu specjalistycznego używanego w tej branży. Za naruszenie tych przepisów twórcom grozi kara do 2 milionów złotych. Reklamy medycyny estetycznej zostaną objęte podobnymi zakazami jak ma to miejsce w przypadku alkoholu czy hazardu.

Influencerzy nie będą mogli już reklamować na przykład laserów czy usług związanych z kwasem hialuronowym. Patrząc na to jak duża jest obecnie moda wśród młodych influencerów, nowe prawo jest bardzo potrzebne. Reklamowanie i przedstawianie zabiegów medycyny estetycznej, szczególnie w kierunku bardzo młodych widzów nie jest zbyt odpowiedzialnym zachowaniem.

Ustawa nie tylko dla influencerów

Choć na pierwszy rzut oka ustawa mocno uderzy w społeczność influencerów, to powodów do zadowolenia nie mają także specjaliści, którzy reklamowali w mediach swoje usługi. Nowa ustawa dotyczy także tych osób, ponieważ producenci, dystrybutorzy, kliniki i gabinety chętnie korzystali z usług rozpoznawalnych osobowości w mediach, co po wprowadzeniu ustawy nie będzie już możliwe.

Specjaliści świadczący usługi w branży medycyny estetycznej, którzy korzystają z usług reklamowych influencerów mają czas do 30 czerwca 2023 roku na dostosowanie reklam do nowych wymogów. Oczywiście chodzi o kampanie reklamowe, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2023 roku.

Reklamy dotyczące usług lub wyrobów medycznych nie mogą wprowadzać w błąd konsumentów. Dodatkowo w reklamach nie będzie można posługiwać się figurą specjalisty, czyli lekarza czy farmaceuty. Materiały reklamowe nie będą mogły być nagrywane na planie przedstawiającym aptekę czy gabinet lekarski.

Dlaczego wprowadzono zakaz promowania przez influencerów?

Ustawa została przygotowana ze względu na dostosowanie polskiego prawa do nowych wymagań unijnych i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego, a także Rady Unii Europejskiej.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments